är människor onda?

Förstår inte vad som driver människor. Har lite svårt att släppa detta, för jag, i mitt naiva sinne, ser inget vett i det.  Läser kommentarer till artikeln igår.

Utan att veta ett dugg, eller ens ha(verkar det som) läst artikeln ordentligt, har man klart för sig vad personen det skrivs om tycker och tänker, hur den levt sitt liv, är ansvarslös etc. Man hänger upp sig på pyttedetaljer, förstorar upp och bygger ett långt resonemang kring det. De hatar, fördömer, föraktar. Varför? För att själva känna sig lite bättre?

Fattar du? Jag gör det inte!

Skulle de här människorna säga allt det där rakt i ansiktet på någon? Skriva det på en anslagstavla ute i samhället? Ens säga det till någon de känner?

Tror inte det. Men att skriva det, anonymt på nätet går bra. Trots att man ju inte är så anonym. Man lämnar många spår efter sig. En gång på nätet, alltid där.

2 responses to this post.

  1. Man lämnar alltid spår. Spår som man ibland faktiskt inte tänker på att man lämnar.

    Varför man är otrevlig mot någon och beter sig som en idioter och hakar upp sig på detaljer kan man ibland inte förstå. Men även jag har och gör det. Jag hakar lätt upp mig på det lilla som jag irriterar mig på…

    Nåväl, ingen av oss är väl någon ängel egentligen 😉

    Svara

  2. Ängel? Nä, häxa är jag, men en vit sån!;-)

    Svara

Kommentera

