svenska bär?

Synd att kameran inte var med igår. Skulle bara köpa lite bröd och sånt men fastnade men ett flin framför hyllan men frukt och bär. Där står fina kartonger med texten Svenska bär, innehållandes  jumbo blåbär som växer på buske. Inte i Sverige då, utan dessa var visst från Holland, enligt skylten ovanför. Bär man hem dem så får man ju inte med skylten utan då blir de plötsligt Svenska bär!

Annars är det mest arbete, därav få uppdateringar. Tankarna sparar jag att skrivas om vid tillfällen med mera tid.

Sirpas sida och reaktionerna efter artikeln väcker mycket tankar och en del ilska mot dumma, inskränkta människor. En del verkar sakna all form av hyfs och dessutom vara icke läskunniga. Eller så saknar de liv och känner sig bättre om de kan hacka på någon som de tror är svagare.

Många positiva kommentarer har jag också sett. Syftet med artikeln uppnåddes alltså, det berörde.

Du har min högsta beundran Sirpa. En mamma som du önskar jag också att jag haft.

Tänk vilka fantastiska  människor man kan träffa över nätet! Till och med min goa gubbe hittade jag där och inte  på nån sån där sida att träffas på, även om svärfar fått för sig det;-) Nej, vi träffades på ett diskussionsforum, han behövde praktisk hjälp med bil något år senare och DÅ träffades vi. Nyfikenhet på människan bakom nicket uppstod, sedan kärlek. Så kan det gå;-)

Bob-hund är hos oss, babyn är visst på väg.  Han, Bob, var efterlängtad, vi har ju varit utan hund i en hel månad!

Bob

Bob, leksugen, blöt och sandig.

4 responses to this post.

  1. Älskade fina, goa underbara vän! Tack!!
    Tack också för dom orden *pekar ner i din blogg*
    och dom på min blogg…
    Vet du.. när jag första gången fick ditt mejl
    Ja det vet du ju.. så genomsyrades den av äkthet men inte tyckasynd om mentalitet… Jag kände direkt att här finns en underbar människa bakom dom orden.
    Har ju sagt det nu några gånger =)
    Det var då förra sommaren när jag pratade på min blogg om att vi inte kommer i väg i år igen… och jag fick ditt mejl.
    Tack för att du tog kontakt… för dig kommer jag att behålla vare dig du vill eller inte.. hela mitt liv..haha .
    Vi har ju träffats… vi träffades på Skansen..du har besökt mig hemma hos mig.. vi har mejlat och pratat i telefon…
    och nu kommer vi till dig på Måndag förhoppningsvis.

    Tack underbara Paula för att just du finns!

    *Kramar om* länge… länge….

    Svara

    • tack ”gumman” för orden o kramen. Så uppfostrade mor och far mig. Vi är också 5 syskon.
      Jag har kallats för lite av varje, inte sällan för elaka ting. Få tar hjälpsamhet för vad det är utan hittar något skumt skäl bakom. Undrar varför?

      Svara

  2. Posted by camillascorner on 12 augusti 2009 at 21:32

    Söt hund Bob Hund är.

    Svara

Kommentera

