rotfyllning

Det var inte bara en flisa som gått… det blev rotfyllning, eller början på behandlingen. Tanden är rätt sliten därför lossnade flisan men värken hade inte satt in ännu, men tusan så ont det gjorde vid direkt beröring. Och jag ska inte ens nämna vad det smakade i munnen när hon öppnat tanden;-(

Nå, de är duktiga på City Dental. Höll på att somna under tiden de höll på, och jag har tandläkarskräck. Det säger väl en del! Eller så beror det på att jag sovit en timme efter att ha arbetat natt, vaken…

Det blev nog bäst att besöket inte kom idag, för allas skull. Är inte så värst pratsam just nu.  Stor i käften sägs jag vara , av en del,  men hos tandläkaren räcker det inte till. Därför får jag ont i käkarna långt efter besöket.

Väntar vidare, Sirpa kommer ju vilken dag som helst med ligan. Och vi är beredda:-)

Uppdatering:

Tog en sväng ned till sjön med Bob-hund, han hittar själv och fick välja väg. Länge stod han i vattnet, gungade lite i skvalpet efter båtarna och njöt. På hemvägen passerade vi genom skogen på en mindre stig, och där växte  en handfull bleka sommarkantareller.      De ligger nu i kylen, i väntan på att förvandlas till en del av middagen. Snart kan jag äta igen!

Apropå äta så rensade jag i rabatten….(hmm långt tankesprång, men det är jag det:-) från att äta själv till sniglars ätande)  medan Bob-hund torkade efter badet. Han låg i skuggan på sin filt och övervakade arbetet. Och blev klappad av grannars barn som nog saknat honom lite de också. Ogräset har frodats genom allt regnandet och mina arbetstider ha inte direkt varit lyckade för trädgårdsarbete. Eller så har jag bara varit lat.

Hur som, två rejäla högar åkte upp på komposten och sniglarna trädgårs snäckorna blev av med skuggan. De har käkat  sönder en hel del blad, såg jag.

Härom kvällen såg vi en sådan här gynnare, Panter- eller leopardsnigel heter den visst. Den är inte vanlig och skadar inte stort. Fin var den, tycker jag.

Leopardsnigel

Leopardsnigel

4 responses to this post.

  1. Nej det e svårt att se detaljer på bilderna..man borde vara på plats o se.,.gillar man glas så e det en fantastisk upplevelse..elefanter..det samlar syrran min..hele huset fullt…

    Svara

  2. Attans tur det gick så lindrigt med tandläkarbesöket..jag har själv tandläkarskräck så jag vet att en vanlig undersökning kan vara rena fasan…aldrig kul med rotfyllning dock

    Svara

  3. Hej!
    Kan du höra av dig till mig så fort som möjligt, hittar inte din mailadress och behöver få kontakt via mail. Skicka till mig tuija@t-eklund.se

    Kraaaaaaaaaam

    Svara

Kommentera

