Svampens Dag

I år infaller Svampens dag söndagen  den 6 september. Då kan man besöka utställningar och få sina svampar artbestämda av experter. Passa på att få tips om fyndställen! Och hantering i övrigt. Svampkonsulter kommer att finnas på alla utställningar. Kolla på din ort! Sök på svampkonsulent så lär du hitta dem.

För mig är det svampens dag alla dagar.  Tyvärr kan jag inte besöka någon utställning den 6. Då arbetar jag. Inte tyvärr arbetar, jag gillar mitt jobb. Bara tyvärr att jag inte kan gå på utställningen, vill ju lära mig mera om svamp. Men den 13 september är det en stor svamputställning i  Haninge. Dit ska jag, för då är vi lediga och tillbaka från lilla kortsemestern. Mera om det en annan gång.

Nu väntar arbetet, åter på måndag! Ta da!

6 responses to this post.

  1. Hejdu..såg att du varit o kikat hos mig,,du e det Karljohan jag hittat..svamparna finns på bild i sista inlägget..jag e lite tveksam

    Svara

    • Jag såg det! De är inte många i år, tyvärr. Som tur är har jag kvar torkade från förra året och så finns det ju annan svamp.

      Svara

  2. Hej hopp! Nu är jag hemma igen! Dina tofflor är på g.Har skickat ett lite fotoprov så du ser hur det blir, kolla gärna och skriv vad du tycker. Är det inte bra kör vi nya. Svamp ja. Måste ut i skogen igen och plocka. Fick lite trattisar av mamma o pappa idag! MUMS så gott det är. Ha en fin kväll kram

    Svara

  3. Hej..vet du..kallarna tycks leta rätt på mig i år..nu snubblade jag över ett gäng igen..jag blev så lycklig..o svärföräldrarna oxå..så nu har de svamp i frysen..kram

    Svara

    • Hoppas ni får trevligt resten av resan också. Vår semester börjar idag. Svampskogen börjar vi med, gick ju av jobbet i morse.

      Svara

Kommentera

