Dagens musik och smärta

Free, sjunger Tarja Turunen.

Önskar jag var fri från de drömmar som ännu stör. Som påminner om det som varit. Kedjar mig kvar i minnet av den som var mig kär, en gång. Den som svek, skadade, förstörde.

Den som gav mig det bästa, barnet.

Den som inte  drog sig för att skada barnet.  För att komma åt mig.

Förstår inte. Inte hur man kan vara beredd att skada sitt eget barn för att hämnas något som inte finns. Det som bara finns i  ens eget huvud.

Förstår inte hur man kan välja att skada den som älskar, utan förbehåll.

Beredd att döda.

Kanske borde jag bli bitter, arg, hata.  Kan inte.

Förstår inte. Kan inte.

Vill glömma. Kan inte.

Trots kärleken till min man och att det gått lång tid sedan… jagar drömmarna mig tidvis. Nu är en sådan tid. Maran besöker mig nästan varje natt. Vågar inte somna om. Vågar inte drömma.

Kärleken hjälper men utplånar inte ärren, minnena.

Tack min älskade gubbe för att du står ut.

5 responses to this post.

  1. Finaste finaste Paula!

    Att du inte hatar och är bitter är ett under.
    Men jag tror att livet och kärleken ”betyder” mera för dig
    än dom svarta plågsamma minnena.
    Dom finns där men du har hittat ett sätt att leva
    inte enbart överleva..
    Du har inte gett det mörka ett totalt övertag om ditt liv.
    Även om du frontar maran ibland
    så har du ändå kontroll…
    Du har styrkan… Livsgnistan…Kärleken…

    Jag finns hos dig.. min fina underbara vän
    i tanken varje natt tills det är över!

    Massor med styrkekramar
    och en innerlig önskan om att du har tagit din sista ritt på maran…

    *Kramar om*

    Svara

  2. gråter…
    Tack min vän

    Svara

  3. Mina drömmar innehåller en likadan skuggfigur..jag undrar om man nånsin blir fri..kramar om dig o förstår

    Svara

  4. Usch ja, många av oss har tunga ryggsäckar att bära, jag har tack o lov lyckats förtränga mycket…
    Kanske kommer det upp till ytan en vacker dag men tills dess njuter jag av livet som är här och nu.
    Men är det inte underbart att ha någon man har kär att dela livet med efter alla dåliga erfarenheter som precis som du säger kunnat göra dig både bitter och misstänksam.
    Min mor var en sådan, bitter och förgrämd, litade aldrig på någon, gnällde om allt, ja, det var inte roligt alla gånger…
    Själv har jag medvetet jobbat för att inte bli som hon, o jag tror baske mig att jag lyckats
    Ha nu en skön helg med din älskade gubbe!
    P.S. Jag vet att skogen ännu är full av fynd, frågan är om jag hittar en skog där inte älgjägarna härjar..
    Kramen

    Svara

    • Det är alldeles underbart! Absolut. Men förbaskat svårt att våga kasta sig ut när man bränt sig ordentligt. Vågar man kan man inte vinna, så är det.

      Svara

Kommentera

