just så här…

känner jag ibland! Tur jag har lite mer självkontroll än Nemi. Min favvoserie för övrigt! Av hederlighetsskäl så länkar jag, istället för att kopiera.

Nemi

Första November…. oj vad tiden springer! Fars dag nästa söndag, redan.

Syr mycket nu, har mindre tid att skriva och springa efter svamp. Förråden är rätt välfyllda redan men lite till kan man alltid få plats med. Vi äter ju svamp så gott som varje dag och folk runt oss tar gärna emot om det skulle bli över. Just nu är det trattkantareller vi plockar. Även om vanlig kantarell ännu finns här och var. Stubbsvamparna kommer också nu med frosten och Frostvaxingar, Olivvaxingar och sådant så klart.

Det där jag syr på… snart är det jul. Dags för julmarknad! Och en del kassar ska levereras också. Sidan heter ju Bomanskassar av en anledning.

Jag undrar lite över vad du som läser vill läsa om.

Får mycket sökningar på svampfrågor, ser jag.Men annars …

Kommentera gärna just det. Bits inte lovar! Lägger inga trollformler på dig heller.

3 responses to this post.

  1. Morrn finaste Paula!!

    Jag tycker din blogg är så attans bra redan, som den är.
    Den är allsidig… humoristisk… lärande… och lite till.

    Men om jag skulle då önska så vill jag nog att du skriver om
    pythagoras sats.. om hur du ser på sambandet mellan dessa sidor i en rätvinklig triangel
    fläska till lite om hypotenusans kvadrat.. vad det innebär och så..
    Ja sen vill jag också….

    Haha… skojas ju… bra om du inte börjar med sådant tråkämne.
    Jag skulle gäspa mig igenom inlägget då =)
    Skulle med säkerhet hoppa över 🙂

    Jag tycker du har en attans bra blogg och varierande
    som jag gärna läser.
    Kommer inte på någonting som jag skulle vilja läsa om
    Mycket är nytt för mig som svampar och så..
    Så jag lär mig ideligen utan speciella önskemål…

    Keep Up The Good Work!!

    Kram!

    Svara

  2. Hej! Nu har jag lyssnat till kuumat aallot, haha, det bekymret har jag haft i många år redan…
    Jag tycker det är trevlig variation på dina inlägg! Själv tycker jag att jag blir väldigt enahanda o trist i min blogg, men det beror ju mest på att jag lever ett ganska enahanda liv som sjukpensionär, Det händer helt enkelt inte så mycket.
    Men lite personligt mellan varven är alltid trevligt, så vi läsare får lära känna dig mer och mer.
    Vad jobbar du med förutom att du syr? För det är väl på fritiden?
    Nä, säger som tidigare talare, är så nöjd så!
    Kramen

    Svara

  3. Posted by Hillan on 02 november 2009 at 22:50

    Niemi är också min favoritserie 🙂 Helt sjukt att det redan är november, hösten har gått väldigt fort. Snart är det jul också 😉

    Svara

Kommentera

