Vad ska jag sy?

Har en massa sytt inför julen, beställningar ramlar in också men ändå…

Skulle vilja hitta något speciellt att sy, något roligt och inspirerande, kanske lite krävande.

Vad skulle DU vilja ha, som jag skulle kunna sy?

Glad för alla ideer och tips!

Uppdatering 20091127

Så en tygkasse med långa band och svampar kanske är det som saknas…

Har massor med sökningar på svampar, och kasse med långa band, och tygkasse.

Det kommer en bild, vilken dag som helst;-)

Arbetar denna helg, så ni vet. Inga skogspromenader:-(

10 responses to this post.

  1. Bordstabletter, mobilskydd… Äggvärmare… Knäskydd…Nädå…Haha
    Kanske inte just knäskydd då =)
    En sådan hätta man kan ha över brödkorgen…
    På sommaren är det ju så mycket mygg och så…
    Det har jag tänkt på när jag har dukat upp på balkongen..
    Att en sådan vore bra att ha.

    Ja nu vet jag… och jag beställer samtidigt.
    Ett par fruktpåsar..
    Hanna och Marcus har ju frukt med sig varje dag till skolan.
    Dom är inte så stora.. och med dragsko.
    Vi kan ju klura på måtten…
    Skulle ju vilja bli av med fryspåsarna som jag lägger frukten i varje dag…

    Kram vännen!!

    Svara

    • Mönster och tjocklek på tyget? Grodor, frukt, bilar…
      Mobilsskydd finns men kanske inte din modell, än. ge mig måtten och önskemål om tyg så…

      Svara

      • Ska kolla runt på din sida
        och återkommer om tyger =)
        Ska mäta Johannes fruktpåse så återkommer om måtten också..

        Ha en underbar första advent vännen!
        Hälsa Kjelle!!

        Kram!

  2. Bättre om du kommer med önskemål så letar jag. har ju massor med tyger, ett eget rum att sy i. Och stoppa en och annan gäst i(som då får stå ut med röran)
    För småsaker som bara behöver an liten bit finns ett oändligt lager att ta av. I färg, mönster och material. Från fuskpäls till siden.
    Må så gott!

    Svara

    • Du har så rätt!

      Lämpligt vore ju att ha fruktmotiv till fruktpåsarna…
      Går det på något vis få deras namn på påsen?
      För om det är samma tyg så vill dom gärna ha sin egna påse
      och inte blanda ihop…
      Marcus är ganska knepig när det gäller sådant…
      Han vill verkligen veta att det är HANS…
      och inte Hannas 😀

      Johannes har en påse som han själv har gjort i förskolan
      och Elias skulle aldrig i livet ha en sådan…hahaha
      Skämmig ju 😛

      Återkommer med måtten… ska först finna Johannes påse =)

      Kram!

      Svara

      • Frukter och bär finns.
        Minns jordgubbar och körsbär rakt av, andra finns också. Namn går att fixa också. Applikation eller textilmålat, kanske?

      • kom inte bilden fram? Mailade dig en bild på de frukttyger jag har inne just nu. Applikation låter vettigt-

  3. Låter ju fint med bären..
    Kolla om du har med äpplen… el bananer.. ja eller så…
    Vilket blir bäst? Hållbarast… Applikation?
    Mattas inte färgen av lite om man textilmålar?
    Dom kommer att tvättas ofta…
    Ibland så har tex bananen kladdat av sig om den kommit i kläm i ryggan… eller äpplet..

    Kram!!

    Svara

  4. Nope… inget mejl ju 😦

    Men..vad är det frågan om???
    Skickade du med vändande post??

    Shalini kan inte heller skicka till mig och hon får inte mina mejl.
    Attans mysko ju!!

    Kram!

    Svara

    • Mysko…. en annan tjej får inte heller hotmail av mig idag, annars brukar det funka. Ditt kom ju hit;-(
      Lägger bilden på sysidan, bland tygerna där.

      Svara

Kommentera

