Sytt en datorväska idag

En vän beställde en väska att bära sin dator i.  Den har jag pillat med idag, eftersom jag hade en ledig dag från lönearbetet.

Så här blev den. Jag hoppas du blir nöjd!

Bilden är lite mörk, tyvärr. Det vita är kritvitt. Väskan har storlek som ett A4 ungefär. Lätt styvt med hjälp av mellanlägg så det håller sig slätt och fint.

Väskan i stängt läge. Då ”hänger” fickorna med dator och sladdar mm med öppningarna uppåt.

En bok agerar dator på bilden. Ficka för sladdar mm på andra sidan enligt beställning. Remmen på mitten sitter inte fast annat än på sidorna. Kan möjligen behöva ändras lite där.

Kanten är ca 4 cm hög. Väskan stängs med kardborreband. Lätt och smidigt.

6 responses to this post.

  1. Så fin… Tyget är ju underbart fint!!

    Goa fina Paula!!
    Förlåt min tystnad…
    Det är en sådan period just nu…
    Är inte inne hos någon nu och läser..
    Håller på med korrekturen och det suuger!!
    Men måste bli klar denna vecka…

    Massor med Kramar och hälsa Kjelle!!

    Svara

    • Det är lugnt vännen. Här är likadant. Gått i ide, lite grann. Jobbar, syr, petar med lite av varje. Väntar på tö och vår-

      Svara

  2. VA?? ÄR jag borta från skäpet nu..haha

    Svara

  3. Elegant jobb. Glöm dock inte någon form av vaddering också; det är den som skiljer vanliga väskor från datorväskor.

    Svara

    • Den är sydd på direkta anvisningar av beställaren, annars hade jag lagt till mera mellanlägg. Tack för att du tittade in.

      Svara

Kommentera

