Viktigt busskap

Vet inte vad ni tycker, men min logik säger att om jag ser texten på bilden, bör jag fokusera mera på trafiken än på mötet jag ska till. Sitter jag inne i bussen är det en annan sak.

Påsken var fin, om än att jag arbetat. Våren är här, trots lite snöfall. Lärkorna och bofinken sjöng under promenaden idag.  Tranorna och sångsvanen har också kommit. Och fiskgjusarna lekflög över sjön. Nässelfjärilarna besökta savbaren vid björkstubben, som vinterns marodörer, eh…skogsvårdare, lämnar efter sig. Tyvärr är huggormen också vaken, urrk! Såg flera stycken vid vägen.

Kommentera

