Lura och låta sig luras

Mer och mer kryper fram om det som pågår inom asylområdet.

Dubbla identiteter ger dubbla bidrag! Smart, ja visst. Men hur i h*** kan detta få pågå? Varför stoppar man inte det när man känner till att det pågår och har satts i system?

Jag rasist? Nej, humanist.  Hatar detta lureri. Och har fått höra från mer än en Invandrad om hur lätt man ändrar både namn, födelseår och var man kommer  ifrån. Ingen kollar ju. Varpå man får höra ett hånskratt, på de ”dumma svenskarna” som betalar.

Om mitt körkort råkar gå ut och jag inte har ett annat sätt att bevisa min identitet, så får jag inget nytt! Rättvist?

Asyl åt den som har skäl och håller sig till sanningen om sin identitet. Alla andra kan åka hem igen.

Kommentera

