Archive for 1 maj, 2010

Pucko, med näsa för pengar

Hmmm.. en sån skulle man ha. En hund som nosar fram pengar. Speciellt som jag har (o)vanan att stoppa tjugor i fickorna på de flesta kläder jag har, för att ha fikapengar och så.

Pucko heter jycken med näsa för pengar. Polisen använder den för att spåra pengar som gömts. En sedelhund. Söt är den också.

Förlåt fru bofink

Hittade en bofink i grillen. På bilen.

Eller maken hittade, han körde och jag satt i bak. Han kände något i bilen, sa han.  Tittade när vi stannat och bad mig komma. Och kände inte för att ta loss den. Min älskade mes till gubbe;-) Känslosam, djurvän.

Nog för att det kändes lite läskigt att peta loss den, men där kunde den inte sitta kvar. En bofinkhane,  jättefin  i vacker vårdräkt.

Förlåt oss fru bofink! Jag la honom under en buske, att gå vidare i den eviga rundgången i naturen.

Bilden är lånad