Hundbröder söker hem!

Ja, ni vet ju att jag så gärna vill ha hund, liksom mannen i mitt liv. Men att det inte funkar, av praktiska skäl. Arbete och sånt.

Men jag har ”mina” hundar i alla fall, lånar av andra:-)

Och har en stor hundfavorit i Västerås.  En pincher som började sitt liv väldigt olyckligt men som nu har det bra.  Omplacerades. Med en matte som ibland saknar tro på sig själv;-) men som ändå fixar allt fin fint.  Om Sniff  och Suvis liv kan man läsa här.

Hur jag hittade honom har jag glömt. Men fin kille är det, Sniffen.  Han har två kullbröder som behöver hjälp. Bröderna söker ett nytt hem ihop. Killarna heter Diezel och Tricky.

Tänk om vi kunde… Och tänk om vi bott lite närmare, så kunde vi avlastat om inte annat.

Kan du? Hoppas det!

2 responses to this post.

  1. HOppas verkligen att de lyckas få tag på någon extramatte o husse till jyckarna. Jag vet ju hur problematiskt det blir när man skaffar barn, jag är glad att sonen inte hann skaffa hund innan barnet kom, för nu får det nog anstå några år. Dessutom jobbar han oerhört mycket så det skulle helt falla på svärdotterns axlar att ta hand om både hund och bebis.
    Vi jobbade väldigt mycket, drev en grillkiosk när vi skaffade Loppan som nu blir 9 år. Och vi kunde snart konstatera att det inte var optimalt, vi hade alldeles för lite tid för att uppfostra henne till en lydig och fin vovve. Hon hade sönder allt i hemmet när hon lämnades hemma. Till slut fick hon sitta i bilen medan vi jobbade….
    Nu har vi en helt annan situation när jag går hemma, men, någon större hund skulle vi inte kunna skaffa, jag orkar helt enkelt inte motionera en stor hund.
    Oj vad detta blev långt nu då,.,.,ha en fin vecka!
    Förstår att du är expert på svampområdet och även angående murklor. Jag är en orenlevnadsmänniska som både röker dricker och äter osunt ibland. Så en murkla eller två nån gång om året äter jag gärna, tycker det är den godaste svampen med mest karaktär

    Svara

    • Önskar dig en fin vecka också! Nja, långt från någon expert, men rätt mkt kan jag. Sålde ju redan som unge, hemma i Finland. Och där måste alla som säljer svamp gå en rejäl utbildning. Nyfiken som jag är lär jag mig nytt hela tiden. De riktiga experterna finns på Svampguiden.com, där kan man få svar och råd, och hjälp med artbestämning.

      Svara

Kommentera

