Dio död!

Ronnie James Dio har lämnat in. Lagt basen på hyllan. Cancern vann. Vill man kan man lämna en hälsning på Fejan.

Vem han var? Basist, sångare, artist, idol.

I mina tonår fick jag en skiva i hand, av en kille med en hel trave som han delade ut. Dio.  Lyssnade, gillade vad jag hörde. Tyvärr är skivan nu hos ett ex, som ansåg sig äga den. Prylar orkar jag aldrig bråka om, så han behöll den.

Vila i frid! Antingen du kommer till Heaven or Hell.

Och Heja Norge! Sjuttonde maj är det.

Fira ni, jag ska sätta potatis idag.

Kommentera

