Hittat Kungschampinjon

Det finns hopp om svamp! Tog en sväng ut i regnvåta skogen. Underbart! Man kan andas igen. Det ger mig en sådan ro att bara vandra i skogen, utan egentligt mål. Man kan njuta av dofterna, notera vad som växer var, för senare bruk. Min sorts meditation.

Skrapade med foten och regnet har faktiskt kommit ned en 4-5 centimeter.

Och kollade naturligtvis mina ställen. Kantareller finns det inte ett spår av, allt ovan jord är bort torkat. Kallarna kommer nog, men de tar några dagar än. Favoriten, Kungschampinjonen är på G! Hittade en ung svamp men tyvärr hade larverna hittat den före. De fick behålla den. De växer gärna under gamla granar och på den platsen har jag plockat dem i många år. Så jag behåller hoppet om fler.

Kommentera

