Tillaga nötrulle

En sån där av ko, nötboskap alltså. Mannen i mitt liv äter kött, inte jag.

Köpte en bit nyss, måste laga matlådor för kommande arbetsdagar. Eller måste och måste. Jag gör det, för att jag vill.

Ska marinera rullen med vitlök och rosmarin från egen täppa, olivolja, lite peppar, chili och salt. Mera behöver den inte.  Stoppar den i en form med tättslutande lock så smakerna stannar kvar och fukten inte torkar ut. Så in i ugnen på låg temperatur, lite över 100 grader bara. Den blir mör och god, medan vi sover.

Hoppas de som sökt på just nötrulle kommer tillbaka och provar mitt sätt.

Tänker inte ha i någon svamp, fast det sökt det mycket på också. Jag har ännu inte hittat något att tala om, denna säsong. Klart att det finns kvar i skafferi och i frys, däremot.

Kommentera

