Vet du det här?

Vad vet vi om de vi tänker rösta på? Jag vet en del, för jag plockar isär, kollar. Av födsel och gammal vana.

Lars Ohly granskas på den här och den här filmen från Svensk Tv.

Försvar av diktaturer, begränsningar av demokratin, ren och skär lögn i det han påstår idag. Nu är han inte kommunist, säger han.

Mannen är bra på att prata, skrockar och ler. Bakom kulisserna är det något annat. Jag har hört honom prata med sina nära, utan media i närheten. I min roll osynlig. En blond brud bara, där för att serva.

I alla fall räknade han inte med att jag hörde eller fattade. Inte upplyftande att höra, strax efter att han lett stort och lovat förbättringar att den gruppen inte är viktig och kan lämnas åt sidan.

Klasskampen är allt, för honom. Ideologin är viktigare än demokratin.

Klasskampen är över om man slutat tjata om det. Kämpa för människans rätt att göra  fria val, för tillväxten som ger välstånd.

Kommentera

