Striptease för V, jämställt?

Vänsterpartiet(kommunisterna) hade igår en sammankomst i Järna.  Det är valrörelse så vad är mer logiskt?

Det inleddes med striptease. ”Vad är det för fel om en kvinna klär av sig” sa Rendick, ordf. för V i Södertälje.

Logiskt det också. Inget fel idet. Men är det på scen för att underhålla män så ser jag fel i det, tydligt fel!

Tja, frågan är i så fall varför han inte själv strippade, om det inte är fel? Varför måste det vara en kvinna?

Partiet säger sig stå för ett jämställt samhälle. Alla lika. Lika illa?

Inga privata intressen  ska gynnas, så jag hoppas att strippan var 40+ och statligt anställd.

2 responses to this post.

  1. Tvivlar att tejen var en dag över 25 år, men en man hade tydligen visat överkroppen senare på scenen…
    Jämtställt!? Tillåt mig tvivla!
    Fattar inte vad de hade där att göra!?
    Hörde arrangörens försvarstal på radion igår, enligt henne så låg allt i betraktarens ögon… Kyss mig!

    Tack för titten och kommentaren hos mig!
    Blir nyfiken på din blogg som verkar ha den blandning jag uppskattar.
    Just nu springer jag mellan tvättstuga och lägenhet, men lägger in dig på Bloglovin så jag hittar hit igen och kan läsa ”ikapp” 😉

    Ha en mysig höstdag!

    Svara

Kommentera

