Demokratin har förlorat i valet

Det kan jag konstatera  när man får ett sms från facket med innehåll: Rösta rätt, rösta rött. Och samtliga affischer utom för V och S rivs ned i många områden.  När S håller Demokratiskola med påföljande tvångsröstning med färdigkryssade valsedlar för ”rätt” parti.  Facket bjuder in till trivselkväll och valskola men påföljande röstning med ”rätt” valsedlar. Och när valsedlar för vissa partier saknas i vallokal (även om jag inte vill ha dem så ska de finnas där). Listan kunde bli lång, men livet väntar på mig.

Jag har lagt mina röster, på mina kandidater. Gör du det också, på dina.

Demokrati.

Det är när majoritetsbeslut gäller.

Det är när jag inte håller med dig men ändå lyssnar på din åsikt.

Och försvarar din rätt att ha den.

Kommentera

