Min hundängel

Zappa, efter mamma Zazza och han Frank Zappa.

Nybadad i en skogsgöl, lerig och fin. Min skyddsängel.

Han besöker mig i drömmarna nu. Undrar vad han vill. Brukade förstå då, men inte nu.

Zappa

Zappa kom till mig som alldeles för liten. Tiken lämnade valparna  en dag och vägrade dia mera, så det blev en snabb flytt och inköp av nappflaska.  Han var ett resultat av en otillåten kärleksaffär, oplanerad och otippad då tiken var rätt gammal.  Ett av fyra syskon som överlevde födseln, den femte levde något dygn bara. Han blev vår fantastiska vän och följeslagare. Var med överallt. Saknad, stort.

Och Bob som var vår daghund är också i hundhimlen nu. Min senaste hund på ”heltid”. Han var hos oss varje vardag och många helger under nästan två år. En envis, och vis, äldre herre som älskade mig från första slick. Av någon outgrundlig anledning.

Bob

Båda fick de bra och långa hundliv.

Med många bad, mycket frihet och kärlek.

2 responses to this post.

  1. Fina, fina Zappa. Minns klart då jag hade båda mina damer med 🙂

    Nu är ju även de i hundhimlen, saknar också!! Ringde på vovve igår, vill så gärna ha!! Men pengar *suuuck* Vill, vill, vill.

    När är ni färdig inflyttade tro? Kommer mer än gärna, behöver få komma hemifrån!!

    Kraaam Tuija

    Svara

Kommentera

