Glans med besvär

Ännu en rapport om allergener i sådant vi kletar på oss, eller tvättar våra kläder i.

Läppglans denna gång. Vanligt Lypsyl och till och med Armens hudsalva som många använder på läppen innehåller  ämnen man kan bli allergisk emot. Jag får välja mitt med omsorg och lupp numera.

Testfakta har mera info om doftämnen i kosmetika.

Jag tänker fortsätta min kamp emot skiten! Finns inget skäl till varför fett för läppen ska dofta massor. Rent fett luktar inte illa och behöver inte maskeras med konstgjorda dofter.

Sen gäller det att komma ihåg att även produkter man tål blir gamla, fettet i dem härsknar och de kan bildas ämnen man inte vill ha i eller på sig.

4 responses to this post.

  1. sv; Sköjmelet är det inte, kuddarna är samma jag har vart jag än sover, sängkvalster känns inte rätt då sängen köptes precis.

    Svara

    • Då finns det kanske något annat i sovrummet eller sängen som du reagerar på. Ny säng, nya madrasser kanske? Kan avge gaser som känsliga reagerar på. Hoppas du hittar orsaken och kan slippa besvären.

      Svara

  2. Ahh, det ser man även armens salva, den trodde man ju skulle vara bra.

    Svara

Kommentera

