Syr kassar och surfar

Hemma idag, ledig. Packar, städar, räknar ned. 10 dagar kvar.

Syr julklappar och miljökassar på beställning. Skönt att det rullar på. Fler och fler fattar grejen med att ha egen kasse istället för att köpa plastkassar för dyra pengar varje gång man handlar. Visst händer det att jag missar kassen och måste köpa en i plast, men inte ofta. Kassarna hittar du, som kanske är här för första gången bakom knappen där på höger sida eller här.

Hittade min favvo fleese men den är var för bred. Sydde in den rejält så nu sitter den som den ska och trillar inte ihop i en hög över mig så snart jag böjer mig ned efter nåt.

Surfar efter saker vi behöver till huset. Hittade nyss en bänk till tvättstugan. Den gamla är spräckt.

Har lite tråkigt för jag vill ut! Ut i skogen men har inte tid, inte idag. Vädret är så klart perfekt;-(

Vill ut och se hur bra trattisarna klarat kylan och snön. Nu är den borta och de svampar  som var fina växer ofta vidare. Dessutom finns en del vintersvampar redan. Får bli en annan dag.

Nog för att jag har svamp så det räcker, men jakten… Och friheten i skogen från alla krav. Att bara röra sig fritt och andas. Meditativt.  Rena medicinen!

Äh, åter till symaskinen, marsch!

Kommentera

