Årets Idol, Jay Smith

Trodde inte jag skulle kolla på programmet. Brukar inte bry mig om popmusik. Än mindre skriva om det.

Hörde Jay på jobbet när det var audition för Idol och rös. Vilken röst! Låten har jag glömt men det var han med gitarr och en rocklåt. Jäkligt bra! Sa att där var en artist.

Har sett enstaka snuttar  av programmet under tävlingens gång och han höll hela vägen.Hade nåt dåligt låtval men lät ok även då.

Nu tvingade jag mig att kolla på hela finalen. Killen har en fantastisk röst, lagom risig med bredd.

Det blev just klart, han är årets Idol. Minnah kom tvåa.

Grattis Jay!

2 responses to this post.

  1. Lyssna och kommentera min cover av vinnarlåten Dreaming People!😀

    Svara

Kommentera

