Shopping, tvi fan!

Måste tyvärr ge mig ut i julhandeln idag. Skulle gjort det i helgen men så blev det inte.

Det var 11 minus i morse, nu står mätaren på 16. Fuktigt dessutom. Jippie!

Skithalt och folk kör ändå som om det vore sommar. Jättenära och fort. Önskar mig en stor och bucklig, gärna gammal, bil så jag kan knuffas tillbaka utan skador.

Massor av människor överallt. Alla hyperstressade och irriterade, vissa trampar nästan på andra för att komma fram. Behöll lugnet, trots allt. Bad bara en dam som knuffades bakom  mig vid kassan att vara vänlig och flytta sig bakåt ett steg. Det gillade hon inte. Men jag ogillar starkt att någon står i ryggen på mig när jag betalar.

Ogillar överhuvudtaget att handla. Ogillar trängsel. Och människor som visar sina otrevligare sidor. Dessutom går ju kräksjuka och influensa nu. Folk hostar och snorar rätt ut. Yack!

Vem vet vad de som knuffas bär med sig för äckel. Lätt bacillskräck här… Andas kort och spritar händer.

Nå, julklappar är inhandlade. Återstår att slå in dem. Före maken ska hämtas från arbetet. Helst.

Ett paket skickat, håller tummar för att det hinner fram i tid.

Hittade en trevlig lampa till gamla byrån i arbetsrummet  på St Erikshjälpen dit jag åkte för att lämna lite kläder. Klart man tittar in.  Hittade också en ny sorts hållare för värmeljus vid kassan. De är tillverkade på a-reco. Arbete, rehabilitering och coachning, står det att de jobbar med. Man har tagit fram en kollektion av inredningsdetaljer i textil och metall.  Resultatet från arbetsträningsenheten Arenan skänks till St. Erikshjälpen.

Fina och lite annorlunda, i metall, är de. Intäkterna från försäljningen går till St. Erikshjälpens arbete bland barn i världen. Därför står det Till våra barn… på etiketten.

Kommentera

