Nya köksgardiner

Lovade ju att lägga ut en bild på gardinerna.

Sydde om ett par längder till kappa, det passar bäst så. Gillar tyget och färgerna.

Vassego då!

Köksfönstret ut mot vägen.

Hörnet i matrummet mitt emot köket, med lilla älvan som kikar ut. Där är fönsterväggen längre än i köket, med dörr ut till balkongen.

Hmm, den var slät när jag hängde upp den…

Annars… Matat och pratat med katten, den som matfriar här. Ser lite bättre ut nu, faktiskt. Inte så skygg längre heller.

Läst morgontidningar på nätet till kaffemuggen. Besökt nån blogg också. Svarat på mail…tja, morgonrutiner helt enkelt.

Sköljt mina groddar och lagt en del i kylen och andra i fönstret så de bildar klorofyll. En del, en rejäl hög alfa alfa, åt jag upp med apelsin och vitkål till frukost. Blev bara sugen. Konstig frukost kanske, men gott.

Ritat lite placeringar inför vårarbetet i trädgården. Många växter ska ju flyttas på, jord ska förbättras, en del växter ska tas bort helt. Och staket ska byggas mot vägen och den sista delen av tomten som ännu inte är inhägnad. Sen kan besökande hundar härja fritt på vår tomt, utan att ”råka”  springa in till grannen. Och rådjuren kan gå nån annanstans och äta. Ut i skogen tex, det är ju bara nästa tomt det.

Kollat i öppna spisen, glöd finns kvar sen brasan igår.  Ska ta ut askan senare, när det lugnat ned sig. Lägger det på snön, så ingen fara för brand.

5 responses to this post.

  1. Visst blir man glad av nya gardiner! Den var söt!
    Jag planerar för nya i vardagsrummet, men har ännu inte hittat helt rätt tyg som jag tänkt mig.
    Nu har jag läst ikapp, har du skaffat en katt, nu?
    Groddar borde jag också ta o sätta, det var länge sedan nu. Mungbönsgroddar var de senaste jag groddade.
    Ny vecka imorgon igen, hoppas din blir till belåtenhet!

    Svara

    • Är faktiskt nöjd med gardinerna.
      Katten ja, den är inte vår, vi bara matar den. Tycker synd om den och lite kattmat kan vi unna den om inte annat. Ingen granne vet var den hör hemma bara att den varit runt här i krokarna länge. Ingen unge precis och den har haft ett halsband tidigare. Klart att någon rått om den tidigare i alla fall. Men området är under föryngring, de gamla säljer och yngre flyttar in istället. Kanske blev den kvar när familjen flyttade. Den var eländigt mager men har käkat upp sig lite nu. Antar att den inte kommer in om vi skulle försöka med det, men den sticker iaf inte direkt längre när den ser oss.

      Svara

  2. Jättefint gumman!

    ska nog beställa nya fina köksgardiner av dig.. Ja till köket.
    Nu har dom som du gjorde sist hängt ett tag.. Dags att byta ju =)

    Kramar!❤

    Svara

  3. Ja till köket ifall du inte missade det..Hahaha

    Svara

Kommentera

