Mov´ it!

Snubblade på en kul filmsnutt, via Svampguidens forum.  Franska  talangjakten.

Makalöst kul! Lealös performer:-) fattar inte att kroppen kan böjas så.

Kattrapport då:

Kisse höll sig undan hela förmiddagen, åt när vi är var ute och visade sig inte alls. Sen kikade jag ut och där var han,och mjauade till svar med sin lilla röst. Frågade om han skulle komma in och det var tydligen det han väntat på.

Han kollar noga genom spaljen till köket där maken är, och kelar massor med mig. Bilderna när han är i knäet saknas, vinkeln var inte möjlig och vi ville inte skrämma honom. Det är första gången han(katten) träffar på maken inne.

Rätt lugn måste han känna sig, när han lägger sig till ro på mattan så här.

Maken tog bilder i smyg, så gott man nu kan smyga för en katt.

Han, katten, inte maken,  var så kelen, uppe i knäet, överallt och kollade. Bara maken var läskig och bäst att hålla koll på. Men sen var han faktiskt framme och kelade med makens hand inne i arbetsrummet med datorerna. Och satt i mitt knä när jag läste mail. En blivande sekreterare kanske?

Har inga önskemål om inflyttning, hoppas  bara att han klarar vintern och någon kanske saknar sin katt och hittar honom. Lite kattmat kan vi unna honom och kel när det fattas. Han är så fin!

Färgen är tydlige Blå/vit, säger Sigges matte Helena. Grafitgrå och vit i mina ögon, men det är nog ingen kattfärg:-)

En katt äger man inte, de går vart de vill, dit de trivs.  Man är kattägd, eller inte.

Och jag är redan kattägd på arbetet, där katten bestämt att jag är dess personliga tjänare. Hon som var vår husgäst tidigare. Hon har förresten precis samma gråa ton i pälsen  som Katten.

4 responses to this post.

  1. Du förstår dig på djur du, precis som du säger äger man inte en katt utan är kattägd! Va trevligt att ni fått en liten inhysing, hoppas bara att någon saknar den så den får komma till sitt riktiga hem. Har ni anmält honom som upphittad?
    Tack för tipset, jag ska prova med ett bälte när jag väl blir av med min bylsiga vinterkappa. Just nu är det nya dränage på den stackars hunden, en svullnad som låg kvar o irriterade o sprack upp igår behövde snittas. Nu får det vara nog med elände.
    Ja ni verkar då inte slita på ert förhållande, om ni ses så sällan…men trist måste det ju vara. Maken o jag jobbade ju tillsammans under många år när vi drev eget och slet verkligen på varandra, 24 timmar om dygnet, trodde inte det skulle fungera, men det gick jättebra, trots det tror jag lagom är bäst
    Ha en fortsatt trevlig helg

    Svara

    • Hej Paula! Stackars Blinka:-), hoppas det läker bra nu när det sista onda är hittat.
      Jo, Katten är anmäld upphittad både via lappar i området, prat med grannar(som alla sett honom men inte vet mera) och till två katthem.
      Hoppas verkligen han hittar ett hem, helst sitt eget. Tydlig innekatt, går på lådan, gosar massor, kan de vanliga tecknen man använder för kom och stopp och sånt. Nu har han varit inne två nätter och sov lugnt mestadels inatt. I mitt knäveck:-)
      Natten innan var mera orolig men purr och slick i ett. Allergin blir ju inte bättre av katt i sängen, men kan ju inte fösa iväg sötnosen heller. och maken är helt kär:-) i katten.
      Han(katten) har brist på kärlek, massivt. Och visar så tydligt när han trivs.

      Svara

  2. Det där med kattfärger sitter kvar hos matte sen hon var uppfödare.
    Den grafitgrå färgen heter blå på sånt språk.

    Svara

    • Aha, har matte varit det medbbbbQ oj, har en sekreterare med på tangntbordet:-) Han hjälper mig att svara och läsa mail

      Svara

Kommentera

