Tuff Katt

Min sekreterare har för ögonblicket lämnat rummet, maken fick liv lov att följa med, det var något som skulle åtgärdas:-) Han säger till och går före, katten.

Annars ligger han här på skrivbordet och vaktar räkningarna och andra papper. Och att jag inte skriver för mycket. Det knattrar ju. Då får man sig en släng av klorna!

 

Herr Katt har fått ett halsband, ett fint med reflexer och pingla. Inga problem att sätt på det. Inga problem att borsta honom heller, fast man måste leka med borsten lite.

Grannen antydde att de också vet var Katt kommer ifrån. I så fall bor inte ägaren kvar i landet ens. Är inte den som vill döma någon ohörd men djurägare som bara slänger ut en försvarslös liten katt är inte mycket värda i mina ögon. De borde prova att klara sig själva i 20 minusgrader utan mat!

Blev så stolt nyss:-) Katt var ute ur rummet och skulle tillbaka till mig. Mysan ligger ju på golvet här och hon är inte direkt liten. Rummet är det. Så vad gör Katt?  Går modigt fram och stannar till vid Mysans ansikte(huvudet är lika stort som Katt) och går sedan vidare. Han såg helt oberörd ut. Duktiga djur!

2 responses to this post.

  1. Åhh… önskar jag kunde ta hand om Herr Katt. Men kan inte tyvärr!!😦
    Hoppas det inte är alltför jobbigt för dig med allergin.. Du är fenomenal.. Att ta hand om Herr Katt trots allergin är stort!! All heder åt dig gumman!

    Jag ringer dig någon dag när jag har tankat telefonen.. dvs när rahat tulee tilille i slutet av nästa vecka!!

    Massor med kramar och hälsa kjelle!!

    Svara

  2. Kan ju inte se en liten varelse lida om jag kan göra något. I det stora hela är det egentligen ingenting, bara lite nys och rinnande snok och ögon. Det finns ju tabletter.
    Sen är ju jag den som pratar med ekorrar och katter och alla möjliga varelser:-) de flesta svarar, utom en del människor som tycker att jag är knäpp.

    Svara

Kommentera

