Lass med kassar

Nu är ett lass med kassar levererade. Bokkassar till ett bibliotek.

Hunden följde med i bilen och vi passade på att rasta lite i väntan på färjan, på hemvägen. Snön bär inte riktigt, man sjunker vartannat steg så där. Så stora skutt är sättet att ta sig fram på, bestämde fröken Mysan. Rulla i snön är också kul, och äta snö.

Hon beter sig inte riktigt som det anstår en äldre, dominant tik, när hon är hos oss. Här är jag alfa, i hennes ögon, och hon har semester från plikterna. Och larvar sig jättemycket;-) Hon är supercharmig och en riktig apa när hon är på det humöret.

Mysan har hjälpt mig att stryka klart idag.

Hon håller koll så strykbrädan står rätt, som ni ser. Strax bakom hennes rumpa är dörren ut till trädgården. Strategisk placering!

Katt hjälpte också till.

Han håller koll så taket inte ramlar ned på mig, tror jag. Himla bra ställe att ligga på, inte en chans att bli överraskad av den stora pälsbollen. Högst upp på ett skåp, som nås efter en balansakt på en stor tygrulle från ett annat skåp. Dit man hoppar från tillskärningsbordet.

Av någon anledning är båda med överallt dit jag går. Försvinner jag en stund hör man strax pinglan och sen Katt som frågar var jag är. Efter kommer Mysan. De ligger i hallen, som är liten, utanför badrummet till och med. Tillsammans men var för sig.

Katt har lagt på sig lite vikt. Han är riktigt tung nu, inte fet med välfödd. Kinderna har fyllts ut och lilla magen är definitivt inte tom längre. Kände skillnaden när han klev runt i mitt knä idag, på samma säng där han för första gången la sig i knäet. Då blev det väldigt tydligt. Och visst är han fin, herr Katt?

Herr Katt

Hängande över min axel har han just kollat in småfåglarna vid fågelbordet. Sen var det min tur att kolla ut, när kameran kom fram.

Kommentera

