Det som göms i snö…

Oj vad med fröskal, och en del frö, det låg i isen under fågelbordet. Ordentligt ihoptrampat tog det lite tid att smälta bort.  Sopade ut det igår så det kunde tina upp och tog bort det idag.

Domherrarna blev visst  glada för sopningen som tog fram färskt frö. Fruarna var också framme men inte när jag fotade.

Förutom dem var där många Grönfinkar och ett par Bofinkar. Och så de vanliga mesarna så klart.

Förövrigt såg vi en större flock med starar idag! Ett mycket bra vårtecken.

Vi har städat lite i trädgården idag. Kört flismaskin och sågat en del. Kanske att jag tar med kameran ut imorgon. Rensade terrasserna där nån sorts barrträd brett ut sig det senaste decenniet, minst. Inget annat växer där, marken var översållad med barr och småpinnar från den. De ruttnar mycket långsamt så där var en tjock matta av det. På terrassen nedanför finns en massa vårväxter, primulor mm som inte fått mycket ljus och därmed inte heller blommat. Nu ska det bli skillnad.  Planerar att plantera en del nytt där också, kanske imorgon om det hinns.

Det skulle vara en ledig dag, så besök är inbokat. Blev inbeordad:-( Hinner laga lunch och äta med dem men inte mer. Tur att maken är hemma. Och Katten är ju här så de får trevligt sällskap.

herr Katt, alias Sigfrid

Nog för att jag gillar mitt arbete men nu börjar det bli löjligt. Är jag inte bortrest på ledig tid så åker jag på att arbeta.

Kommentera

