Köpa svamp?

Får en massa träffar på  just ”köpa svamp” ibland med artnamnet också.

Men visst, man kan köpa svamp av mig, bara fråga så får jag kolla om jag har det som önskas.

Lite torkad Trattkantarell finns kvar, ett par hekto kanske. Karl-Johan finns också men inga mängder. Rimskivling finns och Svart trumpetsvamp liksom Sandsopp. Kantareller( de där gula) har jag i frysen, de blir inte så bra torkade. Saltade riskor finns också, finnsvampar till svampsallad och annat.

Plockade i naturreservat eller vattenskyddsområde, rena och fina. Förstklassig svamp, tunnskivad och  torkad snabbt och effektivt.  Samma som vi själva äter.

Så nu vet ni.

2 responses to this post.

  1. Mina vårmusseroner växte långt från väg och soptunnor så de blev mackor.
    Här finns det massor med svamp till salu. Matte ska kränga i väg en del på marknad i Malmköping nästa lördag plus allt annat hopkok. Vi har ju gemensam bloggvän som jag ska träffa på måndag. Men i slutet på september eller så då ska jag ta med dej till rödgula trumpetsvamphelvetet……matte brukar kalla stället för det när det är hundra liter med hem eller så

    Svara

  2. Jippie! Kan knappt vänta på september!
    Något som växte där jag hittade de där vårmusseronerna skulle jag inte äta, ens i hungersnöd, tror jag. Bakom soptunnan, under en häck av illaluktande förvuxna berberisbuskar. Som vi fö har rivit bort. Varenda en.Bloggar om det med nån bild imorgon, kanske. Orkar inte hämta kameran ur bilen nu. Kroppen känns minst 100 år gammal efter slitet med buskar och staket.
    Synd att jag inte kommer loss nästa lördag, annars hade jag hälsat på din matte där.

    Svara

Kommentera

