På väg mot jul då

Inte så länge kvar nu, mindre än ett halvt år!  Man måste se framåt, eller hur?

Midsommaren tillbringades i goda vänners lag, på en ö utan mobiltäckning och datorer. Skönt. God mat, goda samtal, väder också, både lite blött och solsken.

Badkrukan badade, jag hade en medicinsk ursäkt(är ju lika mycket badkruka jag). Hann komma iväg till läkaren och få antibiotika lagom till vi skulle resa ut.

Idag har  vi jobbat vidare på huset. Sista fläcken orange väggfärg är täckt.  Två lager till imorgon så är det färdigt att listas och sen får jag möblera mitt arbetsrum. Äntligen!

Rosorna blommar för fullt, gräset växer och idag har jag tagit de första rödbetorna och sockerärtorna. Rabarber och mangold också. Svärmor fick en korg också.

Kommentera

