Om jag kunde…

Om jag kunde skulle jag…

Säga många fula ord!

Blev inringd i fredags, beordad att avbryta semestern och gå in och arbeta för att personal saknas.

Till råga på allt upptäckte jag vid halv fyra tiden, då chefen gått hem, att ingen skulle komma kl 08 följande morgon. Ingen fanns att få tag på som kunde så gissa vem som stannade kvar:-(

Så mitt pass blev fre 15 till lö 21 med journatt emellan. För att personen jag jobbar hos inte klarar sig utan rätt avancerad medicinsk hjälp, om nåt går fel.

Utan förvarning var jag, maken fick köra dit mat och rena kläder.  Hur bra sover man då de timmar man får sova? Hur utvilad och alert är man? Glad och arbetsvillig? Det sista låter jag inte märkas på arbetet, så klart, men fan va arg jag är!

Sedan förra sommaren har man känt till att det blir en ny sommar, att personal ska ha semester och ev kommer någon att bli sjuk också. Jäkla lathet bara! Eller dålig planering.  Detta är standard varje sommar i min kommun. Har faktiskt haft min första längre sammanhängande semester sen jag började, faktiskt. Men jag ville ju gärna ha den klar. Inte kasta om alla planer utan förvarning och lämna människor i min närhet  besvikna.

Kommentera

