Sekreteraren har bordet

Min lilla sekreterare är åter.

Skrivbordet är inte sig likt när han möblerat om. Alla pennor är byte, papper ska flyttas på, helst ner på golvet.

Husse är på semester så Katt är hos oss ett  tag. Underbart gosig och helt hemmastadd från första stund. Leker, gosar, busar. Ber om frukost runt halv fem, har sen race nån timme innan han somnar nedanför sängen eller i den. Drogar sig med kattmynta gör han också. Går i sele i trädgården och sniffar runt, inte vågar vi släppa ut honom här nu. Tänk om nåt skulle hända!

Nyser men njuter av besöket ändå.

One response to this post.

  1. Jag har två hjälpredor som självklart tar skrivbordet i besittning, har bort mina pennor, river sönder löst papper och lägger sig på allt viktigt jag behöver.
    Jag älskar dem ändå.

    Svara

Kommentera

