Sjukstuga här

Ingen svamp i sikte.

Mannen har varit förkyld men är bättre och stökar runt. Monterar nya tätningslister på dörrar. Bockar av saker på sin-att göra lista. Bra pryl för den med kort minne.

Men han smittade mig som nu går med taggtråd i halsen, dundrande huvudvärk och täppt eller rinnande näsa. Kul, NOT!

Kan inte jobba, orkar inget, petar lite här, lite där.  Hostar, det  kliar i ansiktet och öronen och halsen river. Urk!! Sov det mesta av gårdagen, hade lite feber till och med. Jag har  a l d r i g feber. Typ.

Ritade lite flyttplaner för växterna i trädgården nyss, kikade lite i trädgårdsboken för idéer.

Suck! Kommer inte ut i skogen i det här skicket, inte en chans. Vill!

Torkar äpplen i varmluftsugnen, skurna i tunna ringar men mandolinen. Godis till vintern.

2 responses to this post.

  1. Stackars er med förkylningar som inte kan vara i skogen när den är som mest givmild! Men vet du, vi åkte hem direkt idag, åkte bil 2km, gick in i skogen, fem minuter senare var vi tillbaka vid bilen, vidriga älgflugor surrade överallt! Maken som var barhuvad hittade sex styckna på sig, jag dödade två när vi satt i bilen på väg hem och ännu när vi klev ur så hade maken på sig två stycken! Jackorna fick inte komma innanför ytterdörren utan ligger nu på farstubron! Det är rent ut sagt för jävligt att man inte kan vistas i skogen, tänk att folk klagar på mygg! Dom är ju rena keldjuren…i jämförelse.
    Lägger du riskorna i blöt innan du kokar dem? Jag brukar plocka pepparriska för insaltning men jag bara kokar dem i rikligt med vatten. Gläds åt mina sotvaxingar men KarlJohan är inte fin längre. Trattisarna får vi vänta några veckor på.
    Krya på dig snart nu så du kommer ut!

    Svara

    • Detta går över, ska se om jag orkar gå en liten sväng imorgon, kanske. Mest är det smittrisken som gör att jag inte kan jobba, hade iofs inte orkat varken igår eller idag ändå. Har dåligt med luft, tungandad och rosslig.
      De där älgflugorna är hemska, hoppas vi slipper de mängder ni har!
      Lägger bara riskor i blöt om jag fått ihop lite och ska plocka mera dagen efter, annars kokar jag dem direkt efter rensning. Hemma gjorde vi likadant.
      Väntar nu på Sotvaxingen, den är så god. Trattisarna kommer med fart också och kantareller kunde vi hitta lite fler. Det verkar bli en bra säsong, om hösten blir mild.

      Svara

Kommentera

