De mutar mig!

Matte fick gå ut! Jag gömde mig under sängen och surade.

Fick Kattmynta! Hon försöker nog muta mig

Vad gott det var med kattmynta, rullade mig i det, smakade på det. Hörde matte säga att det ska finnas mera där ute, ska hitta det bara jag hittar en väg ut.

opps, kattgodiset jag råkade tappa ut ur påsen inatt ligger kvar på golvet.  Tog ju bara lite, ju.  Och de är mina så det så! Skulle kanske äta upp bevisen…

Annars har jag legat i husses famn, som omväxling till mattes.

Och jag har fått en hälsning från matte Harriet som tog hand om mig tidigare. Purr på dig!

Leker lite när de inte ser, fast leksakerna doftar av en kattjej och kattkille jag inte känner. Men nu är de mina! Livet är rätt bra, ändå.

2 responses to this post.

  1. Grattis till nya familjemedlemmen! Varför har jag gått o trott att ni inte vill ha katt? Ni hade ju en hittekatt förut som fick ett annat hem, kan det vara för att ni inte behöll den?
    Ja hur som helst är ju röda katter (som egentligen är gula) helt underbara till kynnet!
    Torsten är nog den häftigaste katt jag haft och jag har haft många..
    Alla svampförråd är överfulla hos mig nu men man vill ju ändå ut i skogen…om man hittar en utan älgflugor vill säga. Köpte mig en mygghatt från Engelson på nätet så nu har vi var sin huvudbonad i allafall. Vilka fräcka gynnare som satt sig på mannen din! Tänk, Hasse har inte haft en enda fästing som satt sig på honom, någonsin! O jag har haft fyra i år…gillar inte alls att vara så populär!
    Ha nu en trevlig helg med nya pälsklingen Pelle, som ni skämmer bort med lyxfoder!
    Kramen

    Svara

    • Hej namne! Jag har allergi mot katt men älskar dem, gubben har längtat efter katt länge… När Katten kom till oss sa vi att detta inte går, nös och näsan rann. Så han fick ett nytt bra hem, men vi behåller kontakten när husse åker på resor. Då kommer han till oss på ”semester”. Sen dök Pelle upp då. 14 år gammal, ensam sen familjen gått bort. Få vill ha en äldre katt, av någon anledning. Jag är mycket förtjust i röda katter, så allergin kändes inte så akut;-) det går ju att äta piller. Träffade Pelle och kunde inte tänka tanken att han skulle behöva tas bort, om inte vi tog hand om honom. Så han får bo här allergi till trots.

      Svara

Kommentera

