Ny regim i huset!

Nu är det jag Pelle som bestämmer här. Matte läste om nån hund nyss, så jag stängde av datorn för henne, hi hi…  Hon fick läsa alla tidningar först, jag är ju en snäll härskare.

Har spanat in stället inatt, väckt dem lite då och då också. Men också sovit gott, i kattkojan, i sängen, på mattan under. Försökt på alla sätt att ta mig ut också, men nej.  Ingen lyssnade när jag sa öppna dörren, de bara sa,- sov nu Pelle det är natt. De har låst in mig!

Kollade på klockan här på kontoret, sa åt matte att nu vill jag ha frukost.  Halv sju. Baren är visserligen fylld men hon ska ju jobba lite. Fick kyckling i sås, mums.

Tar en liten paus… för hygien och vila.

Jaha, nu de åt frukost. Hämnades lite på inlåsningen genom att äta osten från dras mackor. Mera sånt tack!

Går runt och säger till  att genast släppas ut. Har lossat på filtret i ett vädringsfönster men det var äckligt galler på utsidan, tusan också… jag ska komma på ett sätt.

Matte har burit runt på mig så jag i alla fall får titta ut på reviret. Blir irriterad på fåglarna som hoppar runt där ute, skäller på dem. Vänta ni bara tills jag kommer ut!

2 responses to this post.

  1. Posted by Harriet Sjöbom on 24 september 2011 at 8:52

    Hejsan,
    Det var roligt att Pelle piggnat på sig, jag blev lite orolig när han verkade så låg i går morse. Va kul att han redan lyckats stänga ner datorn;-)
    Hoppas att Pelle finner sig till rätta och att han blir en lika mysig katt för er som han har varit för oss. Många kramar till er som så kärleksfullt välkomnat Pelle till er familj.

    Dra Pelle i svansen från mig.
    Harriet

    Svara

    • God morgon! Jodå, han har piggnat till. Toabesöket igår hjälpte nog till. Inga maskar vad jag kunde se.
      Jag är inte så värst pigg idag däremot:-) han pratade en del inatt. Det kommer att bli lugnare sen när han finner sig till rätta och får gå ut när han vill. Ännu vågar vi inte riktigt släppa ut honom på strövtåg. Tyvärr får han stå ut med fångenskap några dagar tills han vänjer sig med husets dofter och oss.
      Han är jättemysig redan nu, fast vi inte känner varann. Sov som en pälsmössa på mig en stund, bytte sen plats och låg mellan våra kuddar, i knävecket, lite varstans i sängen och på andra ställen. Vi är ärade att få ha honom hos oss. Klappar Pelle, lovar.

      Svara

Kommentera

