Oj va folk det springer här

Pelle här, lånar den här bloggen lite.

Här har det varit livat idag. Blir alldeles snurrig.

Först en trevlig herre på lunch som jag inte fick nåt av, fast jag har egen kyckling ju, sen åkte matte med honom.

Jag fick inte följa med ut. Surade under sängen medan husse stökade runt. Struntade i honom. Rev ner filter från ett fönster till! Funkade inte, kom inte ut där heller.

Sen kom husses föräldrar. Sa de att de var, jag vet inte. Och sen kom matte in igen så jag beklagade mig för henne. Krävde att bli utsläppt, men icke! Hon bara rusade runt i köket och höll på med sånt som luktar gott och är varmt. Fick inte smaka men fick lite mera mat och mjölk. Och klappar.

Sen smet husse ut och kom tillbaka med en till. Sen plockade de fram en massa som luktade gott till bordet. Inte dukat till mig, nähäpp. Fick ost i alla fall, det är gott. Satt bakom husses mamma vid bordet.

De åt, skrattade och pratade och ingen brydde sig om mig, eller kanske, fick klappar  så fort jag kom nära nån . Sen stökade husse och matte en stund till i köket, sen gick de där som var husses föräldrar, en blev kvar.

Jag vet inte, de verkar lustiga den här familjen.  Många och stökiga.

Först var de två som hämtade mig från hemma, sen blev de tre tre, sen två igen hela natten och i dag hur många som helst. Tre är kvar,  och jag väntar bara tills nån  öppnar dörren så tar jag en sväng ut och säger till fåglarna. De har retat mig hela dan. Och den där ekorren har jag sett, hörde de pratade om den förut.

Kommentera

