Allt lugnt här

Pella anpassar sig väl. Sover, äter, pratar. Och vill gärna ut.

Jag går runt huset med honom på armen, tittar och luktar,  han gör, på olika saker. Han får nöja sig med det nån vecka till så han boar in sig först.

Att vi går ut men han blir kvar gillar han inte riktigt men ligger och sover när man kommer in igen. Bottenvåningen är inte riktigt trygg tycker han. För många dörrar gissar jag. Vi håller dem stängda än så länge. Så inget skrämmer honom när vi inte är nära. Om han skulle hoppa på något som trillar eller så.  Igår följde han med till tvättstugan efter lite lockande, kollade noga och vände ut.

Nyss hoppade han upp på diskbänken där äpplen jag plockat och sköljt av står på tork. Några föll, och han hoppade genast ner. Men rädd, o nej!

I eftermiddag går jag till arbetet, maken kommer hem några timmar senare och jag ännu lite senare.

Han börjar hitta sina favoritplatser, både natt och dag. Solfläckarna i soffan och fåtöljerna har han redan hittat.

2 responses to this post.

  1. Visst är det intressant och spännande att se hur ”våra nya katter” undan för undan undersöker sin nya värld och väljer ut sina favoritställen. Märker att de här hos mig blir allt fler. Jag är övertygad om att Pelle, precis som Mysan, till fullo uppskattar sin nya tillvaro och kommer att visa det när han snart ”släpps fri”. Och då, då blir man som nybliven matte riktigt lycklig! 🙂

    Svara

    • ja, ler varje dag åt nya saker han visar. Han är ju en vuxen herre med egna vanor och egenheter. Han pratar rätt mycket nu, sa inte mycket alls de första dagarna. Sover hos oss, söker upp oss för gos. Ut vill han men inte panikartat.

      Svara

Kommentera

