Här är jag, Pelle!

Stilig! Eller hur?

Ett av mina favoritplatser i det här huset. I solen, på mattan och gärna med bordet som tak.

Undrar ni vad matte håller på med som sätter en hästkarda under mattan? Och en rosa babyborste?

Här har hon precis satt dit dem och jag håller i så ingen tar bort dem.

Skööönt!

Ummm…. Där, lite åt mustaschen till…

Jag är superduktig på att borsta mig under hakan och på huvudet, alldeles själv.  Matte får fixa resten. Den där kardan är perfekt men borsten duger också.

Kardan är min och  inte nån hästs!  Det doftade hund om den men nu är den min. Och borsten har jag haft sen jag var kattunge. Den hade jag med mig hit.

Kan tala om att jag nu får gå ut när jag vill, fast inte när det är mörkt. Då vill de att jag sover. De har äntligen fattat vad jag ville, nästan. Det där med mörkret fattar de inte. Jag är ju katt. Katter är nattdjur och sover inte hela nätterna, så är det bara. Tröga  tvåbenta! Jag jobbar vidare på det.

Har tassat runt lite överallt runt huset och en del grannar ooar om fin katt. Vet jag väl. Känner på doften att de har egna katter. Träffar nog på dem nån dag.

Det är inte så illa här. Sällskap nästan hela tiden. Mat när jag vill ha. Mys och goa sovplatser.

Kommentera

