Ett upprop från Pelle!

Jag Pelle har läst hos KjelleBus att Södertälje katthem behöver en hjälpande tass. Mina människor hjälper alla de kan. Kan du också hjälpa någon? Då blir jag och katterna på hemmet glada!

Pelle

4 responses to this post.

  1. Hej Pelle, ser att du får komma ut nu, ungefär som du vill. Ungefär som jag då. Jag får inte heller vara ute på nätterna – men en natt var jag det ändå! Fast jag låg och sov på altanen, På en skön sån där dyna som aldrig känns kall.
    Det är bra när vi som varit hemlösa (fast du var visst bara människolös) får både hem och egna människor. Det borde alla katter ha!
    Två av katterna här hemma hos mej (känns jättebra att skriva ”hemma hos mej”) kom från Södertälje katthem när dom var pyttesmå.
    Egen blogg har jag inte, men jag får låna min hund Kaspers blogg ibland. Eller mattes.
    Ha det bra nu, kompis!🙂

    Svara

  2. Pelles matte, hehehe, såg att du hittat det som inte var menat att hittas… och jag har svarat där.
    Komplicerat, det där. Kanske du fattar något av förklaringen.

    Jag tänker göra den bloggen praktiskt taget tom nu, den har fyllt sin funktion åtminstone tills vidare. Men kanske jag behöver en testblogg igen.🙂

    Kan förresten berätta att Mysan så fruktansvärt gärna och ljudligt ville ut vid 7-8-tiden i kväll, att jag faktiskt släppte ut henne! Hoppas hon kommer in igen före läggdags om ett par-tre timmar. Jag är en nattuggla. Det ä minusgrader ute…

    Svara

    • Hi hi.. ja, ibland så hittar man saker som inte är menade att hittas. Men ingen skada skedd.
      Pellemannen har varit ute hela dagen när jag jobbat. han skulle bara ut i morse och kom inte när jag ropade när jag skulle gå. Satt på en stol på altanen mot trädgården och väntade, hade bråttom in till lådan:-)

      Svara

  3. Upptäcker nu att det visst var jag själv som glömt den där 2-an när jag gav adressen…🙂
    Nä, inte var någon skada skedd, inte.🙂 Men jag har ändrat, så att jag och Kasper ska gå att hitta på riktigt, även om jag schabblar fler gånger…

    Mysan kom inte in i natt! Hon dröjde en stund även i morse – och sen ville hon ut igen efter bara ett par timmar. Nåja, hon vet nu var hon hör hemma. Vet att här inne finns mat, värme och en hel massa vänlighet. Hon vet uppenbarligen att även tomten, dvs husets närmsta omgivning, också är hennes.
    Nu är hon i alla fall inne igen, ligger och sover i ”bästa fåtöljen”. Framför kaminen. Och jag ska just gå och gosa med henne en liten stund.🙂

    Svara

Kommentera

