Min trappa är klar!

Lånar mattes dator när hon är upptagen med sitt. Så morrrn! Pelle är på tangenterna!

Äntligen har mina människor gjort den där trappan de lovade mig. Har gått upp och ned för den, testat, flera gånger nu. Gick in genom dörren när mattemänniskan gick med soppåsen och ut till trappan via balkongen igen. Skoj!

De trodde nog inte jag fattade för de lockade med mina torrisar. Klart jag fattar, är väl en katt! Satt på taket till vedboden en stund bara för att… Där mellanlandar min trappa nämligen.

Såg att matten lagt en kudde på bordet på balkongen, där kan jag sitta och sola sen. Eller vänta på att de släpper in mig, för den där dörren är nästan alltid stängd. De pratar om tjuvar. Så jag får lov att vänta till de släppen in eller ut mig då.

Försökte få matten att fatta inatt att jag skulle ut i månskenet. Fattade hon inte! Sa bara att jag skulle sova. Rusade ned för trappan till bottenvåningen och sen uppför trappan igen. Och så runt lite överallt. Hon pratade om att jag lät som en liten elefant. Tur jag vet att hon gillar dem, vad de nu är.

Försökte med att klösa lite i mattan i hallen, de brukar fatta då att jag vill ut. Sa till på skarpen också.   Hjälpte inte, -sov,  sa hon bara. Sen rev jag lite i den bredvid sängen och på skåpet med mysiga trägallret. Gillade hon inte!

Husse sov vidare, han hör visst dåligt.

Den där mattemänniskan, hon ignorerade mina rop på utsläpp och började leka med en snodd. Det såg så roligt ut i månskenet att jag bara måste hjälpa henne lite. Sen måste jag råkat bli uttråkad för jag vaknade under sängen.

Nu ska jag ut på balkongen och gå nedför min fina trappa igen. Tur att balkongdörren är lite öppen när de fattar så trögt. De stökar runt här bara med sitt. Jag passade på att äta lite och drack upp min grädde.

Matte drar snabeldraken och husse hamrar på nåt i garaget.

Kanske något fint till mig?

5 responses to this post.

  1. Det är nog dax att kontakta kattombudsmannen tror jag. Katter är nattdjur och vill vara ute och busa på nätterna! Vilka fasoner att då stänga in dig o be dig sova!
    Fast, din matte gör nog det bara för att hon älskar dig, tro mig, det är i bästa välmening!
    Kram från djuren i pörtet

    Svara

    • Hej djuren där i pörtet! Jo, här går det ju både grävling, rådjur och räv utanför. För att inte tala om andra katter som också bor i husen på gatan. Känner nog att de nosar runt knutarna här. Så mattemänniskan är nog bara rädd om mig. Fast jag kan busa inne jag! Höll henne vaken ett par timmar inatt igen, mjau mjau:-)

      Svara

  2. Du, människor brukar bli ganska griniga om man håller dom vakna för ofta på nätterna. Busa svansen av dej på dan o sov sen på nätterna.
    Bara ett tips så där……

    Svara

  3. Tidigare i kväll vägrade matte att släppa in mig! Ellerr åtminstone musen jag hade i munnen! Men nu ligger jag i alla fall och sover på favoritstället, på skrivbordet..(Musen var riktigt god, inte alls som den där konstiga musen som matte har vid datorn.)
    *Gratulerar till trappen!*
    Med räv och grävling och sånt kring knuten tror jag det är bra att vara ute på dagen och sova på natten. Det är åtminstone vad min matte försöker tala om för mig också!🙂

    Svara

    • Hej! Mmm, möss tar jag också men har inte tagit med nån till dem ännu. Igår hade jag en besvärlig fästing med mig däremot. Fick ta husse till hjälp att få bort den med borsten. Död så klart, men den satt fast lite. Husse höll i borsten och jag gnuggade! Kan väl själv!

      Svara

Kommentera

