Här övervakar jag mitt kungarike

Fick äntligen mattemänniskan att ta en bild på min trappa.  Delen till marken är framför mig, syns inte på bilden.  Sitter fast ordentligt men håller inte för tyngre tassar än mina. Bra det, så den där grävlingen inte kommer upp. Han skulle ändå inte få plats att komma förbi spjälorna i räcket. Jag smiter lätt mellan dem.

Var ute förut men stannade på balkongen tills solen kom hit till vedbodens tak. Njuter av morgonsolen! Här tänker jag stanna en stund.

Som ni ser är här perfekt läge att kolla in skällisar som passerar borta på vägen.   Tittar noga ditåt! Är lite skraj för dem, känner ju ingen av dem än. Och bilar är läskiga, dem aktar jag mig för. Springer fort över om jag ska till andra sidan.

Ser bra åt alla håll härifrån och känns det läskigt trippar jag bara uppför trappan igen.

Här ser jag också mina tvåbeningar när de håller på med sitt i trädgården. Och mössen i skogen bredvid. Smiter bara under staketet dit och då…

Fast nu är jag inte så hungrig. Krävde att få osten från mattes macka, drack upp min mjölk och åt mjukmaten. Torrisarna tar jag sen.

Hörde förresten att matten pratade om vaccination med någon i den där saken de håller mot örat. Hoppas hon ska stickas själv. Jag tycker inte om sånt! Fast man ska kanske ändå,  är ju en tuff kille så det klarar jag. Men det är nog matte som ska stickas, hoppas jag.

Ha det musigt!

/Pelle

Kommentera

