Rovdjuret har slagit till

Det farliga rovdjuret! Han har inte ätit datormusen. Lyckades inte krascha datorn heller. Nej då, såg honom ta en fågel bara,  en ung mes av årets kullar. Inte smart nog ännu eller inte uppmärksam nog.

Han sprang från sitt byte när han såg mig, men har haft ärende ut flera gånger sen. Fågeln är delvis borta. Man får dra sina egna slutsatser av det.

Katter jagar och äter småfåglar. Så är det bara. Vi har undrat varför han inte äter vissa dagar och anat. Nu vet vi. Ännu kan Pelle, trots att han är lite äldre.

2 responses to this post.

  1. Hej Pelle! Vad heter din ras? Jag trodde min ras, turkisk van, var de skickligaste på att fånga allt ätbart som de vill äta. Mina förfäder var duktiga på att fånga fiskar i sjöar och åar. Jag har fått nöja mig med möss och fåglar – när inte dumma husse har hindrat mig.
    Du skulle sett häromdagen när jag fångade en talgoxe. Tyvärr, när jag bar in den för att visa den för Rasmus, tog husse den och släppte ut den. Talgoxen flög ganska bra bort.
    Jag hade inte bitit så hårt för jag ville visa Rasmus hur man gör. Puuh. Får försöka flera gånger – det gäller att kila ut när inte husse märker det förstår du. Hälsningar från Plexi.

    Svara

    • Hej Plexi och hälsa Rasmus också!
      Jag tror att jag är en svensk tiger. Född på ett båtvarv har jag hört. Gillar inte vatten, annat än det jag dricker. Råkade stå i duschen när matte vred på den för att kliva in en gång. Tror inte hon såg mig, för elak är hon inte. Inte roligt, fast hon skrattade, morrr! Men vatten är spännande att titta på och och försöka fånga.Har inte lyckats ännu mer än fått tassen blöt och nästan ramlat i den där brussaken i badrummet. Nu har de satt på lock så jag kan inte prova igen.
      Säg till Rasmus att han följer med dig ut, då hinner inte husses se om du tar nåt, och så får bebin se hur man ska göra. Lär honom att fånga mat vid bordet också! Det är lättast.

      Svara

Kommentera

