Guldkant på frukosten

Godmorrrron!

Väckte mattemänniskan för mina matskålar behövde fyllas på. Inte för det var tomt, men ändå.  Hon sa det var för tidigt, så jag nattade om henne. Låg på hennes mage och purrade tills hon somnade, hoppade sen ner till mitt. Sover helst nere på golvnivå. Så kommer inte jag i kläm.

Vi äter frukost ihop. Nästan alltid.  Jag fick jag anka i sås och torrisar.  Ibland äter matten macka, då tar jag osten, hon får brödet. Mattes ägg ville jag inte ha, luktade på den.

Ser ni att jag har guldkant på min tallrik! Passar mig perfekt. Matte dukar åt mig på kökssoffan där jag helst sitter när de äter. Vad då…  Bortskämd? Jag är medlem av familjen ju!

Min egna bar äter jag från när de inte sitter vid bordet.  Där finns det alltid mat och mjölk och vatten, fast det  dricker jag helst från koppen i badrummet.

Vi tjuvstartade. När husse dukat färdigt fick jag lite skinka av honom. Ville inte ha.

Nu går jag ut till min terass och spanar på reviret.

2 responses to this post.

  1. Hej Pelle! Vi har tydligen lika förståndiga tjänare båda två. Jag fick överta mattes tandborstmugg att dricka ur i badrummet. Husse följer med mig med min matassiett när jag skall äta. Jag tycker om att äta för mig själv. //Plexi

    Svara

    • HEj Plex! matte läste ditt meddelande för mig. Du verkar ha kloka människor där du bor. Mina är rätt snälla men idag tog de mig till ett läskigt ställe. Visade inte det, så klart. Fick komma hem igen och vara ute i trädgården. Har fått kattbesök jag inte vill ha där!

      Svara

Kommentera

