Tvingad till stillhet

Blev nyss tvungen att sitta absolut stilla i säkert en halv timme. Pelle somnade i mitt knä, då rör man sig inte i onödan.

Vaknade i morse med honom sovandes på min arm, pannan mot armen, benen utsträckta, under täcket utom ansiktet som stack fram. Det är lycka!

Han frågade om lov rätt tidigt att komma upp och la sig bredvid, jag somnade om och då brukar han skutta ner.

Annars äter han massor just nu. Så snart vi sitter vid bordet vill han bli serverad också. I går såg maken en annan katt på vedbodstaket, det kan vara skälet. En konkurrent eller blivande vän?Ttiden får visa det.

En svart en, som vandrat i omgivningarna hela sommaren. Kanske en hona som bor i grannskapet men jag är lite tveksam om könet. Pelle har säkert koll på det. Vore kul om han hittade en kompis här. Han hade en flickvän i området där  han bodde förut.

Man skulle ju kunna tro att Pelle föredrar bara husse, om man ser på bilderna.  Han tycker mycket om att ligga i husses knä.  Men sanningen är att jag trivs bäst bakom kameran och husse inte kommer så bra överens med den. Nu tog han ett par kort i alla fall, igår före besöket hos veterinären.

Den där kameran är spännande, den måste alltid kollas när den närmar sig.

Visst har Pelle en go mage? Han spinner högt när man borstar magen och ligger alldeles stilla.

Lite mattegos är aldrig fel!

 

9 responses to this post.

  1. Posted by macilanee on 27 oktober 2011 at 12:55

    Eller som vår nya katt-unge Rasmus. När han kommer och lägger sig bredvid husse så kloar han på husses nakna arm. Den osmarta husse ”vågar” inte röra sig, han är så glad att Rasmus kommer och hälsar på honom. Och – så är det bara för att Rasmus är hungrig! Nu har husse lärt sig att ”kloandet” är väckarklockan till matdags, hihi, berättar Plexi, tillförordnad kattmamma.

    Svara

  2. Här har det hänt mycket ser jag. Har inte hunnnit in här på ett tag.
    Så klart att Pelle trivs hos er.
    Matte försöker få mej att pyssla med annat än svampsök nu.
    Räcker visst med svamp sen länge säjer hon.

    Svara

    • Hej Sigge! och matte!
      Klart det blir mycket när man har en sån duktig svampletare som du i familjen. Såg ju dig i aktion där på mossen. Kanske kan du leta fram köttbullar som omväxling?

      Svara

  3. Åhh, en ”röd katt” de är speciella. Men vågar knappt säga det högt har redan 6 katter och två hundar…. Djurstopp med andra ord!

    Svara

    • Mycket speciella! Var inte meningen att bli med Pelle, egentligen. För att jag är allergisk. Mot katt.
      Men kunde inte med tanken att ta bort en frisk katt bara för att hans familj gått bort och ingen annan ville ha en gammal katt.
      Eller också så var det meningen. Vi snubblade på hans annons, fastnade och återkom tills jag ringde:-)

      Svara

  4. Hej Pelle !
    Jag gillar oxå att bli kammad och borstad på och spinner det gör jag med🙂

    Svara

  5. Åh vad jag blir kattsugen!

    Vi har två katter kvar på gården efter vår flytt. Gamla katter som alltid levat i ladugården, inte kan man stänga in dem i en liten lägenhet.

    Grattis till bra resultat i ordprovet, du slog ju Birro!

    Ha en fin söndag!/Ingrid

    Svara

    • Ja, det var inte svårt. Inte för att jag vill slå just honom, utan ord intresserar mig. Snubblade på ett i hastigheten, skämmigt nog.

      Svara

    • Pelle hälsar att det är svårt med flytt. Som tur är har hans nya tvåbeningar också hus så han får komma och gå som han vill.
      Sonen till förra ägaren var mycket noga med att kolla att det skulle bli bra, och följer Pelles äventyr via bloggen.

      Svara

Kommentera

