Mår bara fint idag!

Måste berätta att idag känns livet bra igen.  Har ju på känn att någon undrar.

Söndagsvila var purrfekt. Sov mest hela dagen igår. Hundväder med duggregn ville jag inte ut i!

Försökte väcka mattemänniskan,  redan när ljuset kom men hon ville inte gå upp.  Fast jag slickade henne på nosen. Husse spinner så mycket själv att han inte hör  mig.

Hoppade upp och sov hos henne en stund och försökte med samma sak efter nån timma. Icke sa matte, vi sover lite till. Förlät faktiskt henne, hon har varit på sitt jobb hela helgen. Där finns en kattjej, känner jag på henne när hon kommer hem till mig.

Först klockan åtta klev hon upp och väckte mig. Råkade visst  somna på armen hennes.

Jag ville ut bums! Måste ju kolla reviret. Solen sken så jag la mig på min egna terass och höll noga koll på vägen och skällisarna. Den där som slogs syntes inte.

Var inne en liten stund, åt lite och gick ut igen.

Nyss ropade husse på mig, frukost sa han. Åt med dem och nu ska jag ut igen.

Så nu behöver ingen oroa sig för mig, jag mår prima.

3 responses to this post.

  1. Vad skönt att du mår bra idag, purr!
    Märkte du att det var ljusare idag på morronen? Människorna har ändrat på när det är dag, konstigt. Jag måste gratta att du har en husse som spinner. När min husse ”låter” lägger jag mig nån annan stans. Har just vatt ute själv och ätit gräs. Äter inte du gräs?
    Det är bra för magen har jag upptäckt.

    Svara

  2. Hej Plexi, Jam, jag äter gräs, gör inte alla det? Har en egen buske med kattmynta där ute också. har varit ute i trädgården hela förmiddan. Hjälpte just mattemänniskan med att gräva ned några konstiga saker, lök säger hon. Och nu när jag kom i sa husse att jag är en råtta! Ostråttan kallar han mig för.

    Svara

  3. Du har verkligen fått en bra uppfostran! Precis som kattungen Rasmus som jag bor ihop med. Han gillar all konstig mat, som våra tjänare äter, nästan i alla fall. När jag kom hit som liten kattunge för fyra år sedan blev jag upplärd av den gamle Rasmus att man skall bara äta kattmat – och – det gör jag också – bara kattmat. Jag fräser ibland åt Rasmus att han skall sluta med ost och skinka och annat onyttigt, men han bara fortsätter. Nu måste jag antagligen lära honom att äta gräs. Det bryr sig inte husse eller matte om – de är hopplösa. Gräset är viktigare än ost och sån där, tror jag. Purr på dig!

    Svara

Kommentera

