Äntligen lugnt!

Oj vad de stökat här idag! Alla roliga klättersaker i fönster är borta.  Jag har ingenting att gömma mig bakom, detta är skandalöst! Har kollat alla fönster, likadant överallt.

Det var en tredje som varit här, kom igår och gosade och höll på men stängde dörren på kvällen så jag inte kunde kolla hur den sängen var. Kollade hur den kunde klia mig i morse. Det kunde den. Ge mig mat också. Sen åkte de alla tre och bara matten och hussen kom tillbaka. Konstiga typer. Kommer och försvinner.

Matten har dragit snabeldraken, husse också. Matten har dragit med en sån där äcklig blöt sak på golvet, usch. De säger att imorgon kommer det några hit och gör nåt med fönster.

Men lite roligt har jag haft också. Husse har gjort en matstation åt mig ute. Han tror att den är för de där fjädersakerna. Mesar eller vad de kallar dem för.  Lunch kallar jag dem för, hi hi.

Han får tro det. Jag vet annat jag!

Jag fick förresten en riktigt god lunch, utan att behöva nåt fånga själv. Matte hann inte sätta min bar på plats ens. Fick rå köttfärs! Mom nom nom!!

Och grädde, och jättegoda torrisar jag inte smakat förut.

Mattemänniskan klantade sig med kameran men här kollar jag faktiskt så inget läskigt gömmer sig bakom buskarna på andra sidan vägen.  Sitter där i grindhålet hos grannen tvärsöver. Husse och den där tredje tvåbeningen jobbar med min matstation och nåt träd som behövde fixas till.

Nu har de lugnat sig, sitter still så jag får mitt gos och pälsvård. Viktigt att se bra ut och ha ordning på pälsen innan det blir kallt. Nu blir det kväller, natt på er.

Kommentera

