Hörni kompisar, hjälp till nu!

Satt i godan ro i mattes knä och blev borstad. Så kom det några yttepytte katter på mattes tittlåda. Så jag tittade riktigt noga. Jättefina prickiga och jätterädda krakar. Fiskarkattens ungar från nåt som heter Eskilstuna Zoo.  De hade fötts där och kommer att leva ett bra liv.

I alla fall… De i lådan sa att människor äter massor med jätteräkor och då dör fiskarkatterna ut! För de har ingen plats att leva på kvar och ingen fisk.  De lever där andra människor odlar såna där räkor. Fiskar och käkar fisk, riktiga djungelkatter.

Hemskt va! Jag äter inte ens småräkor och mina människor säger att några jätteräkor kommer inte över tröskeln här.

Kan ni säga till era människor att genast sluta ät sånt där! Alla kattkompisar måste ju ha maten kvar.

Har vaktat de där fönstermänniskorna som kom i morse. Hoppade ut och in genom öppna fönster, skoj! Nu har jag ätit mera köttfärs och går ut på patrull!

/Pelle

4 responses to this post.

  1. Här äts det INGA jätteräkor och knappt några små heller !
    Min matte har läst att det inte är bättre att välja ”ekologiskt” odlade jätteräkor heller , för då förstörs ändå mer av Mangrooveträsken för då måste man utöka odlingsytorna.
    Så jag jamar som du Pelle = ÄT INGA JÄTTERÄKOR !!!

    Svara

  2. Jag igen🙂
    Vet inte om det går att rösta mer än en gång ??
    Tror dom håller koll på ditt IP-nummer ??
    Men du får gärna försöka att rösta mer än en gång🙂

    Svara

  3. Posted by macilane on 02 november 2011 at 16:51

    Mina tjänare äter inte stora räkor. De bjöd mig på små räkor två gånger men det var inte gott – konstig smak. Det får människorna behålla. Tacka vet jag kokt skinka, det är gott det. /Mjau från Plexi

    Svara

    • Min matte människa äter de små ibland, för hon äter inte skinka. Konstigt va? Smakade en bit men dem får hon behålla. Rökt lax, det är mums, och rå köttfärs som jag fick igår.
      /Pelle

      Svara

Kommentera

