Inte bara Pelle jobbar här

Även jag har varit flitig. Och några till.

Pelles husse har fixat med en massa jag pekat på.  Ena junioren har hjälpt till. Jag hanterar inte motorsåg så gärna tex. Orkar inte med alltför tunga saker heller. Och så är vi bra på olika saker.

Fönsterputsarna från  Tommys Fönsterputs var här igår. Orkar rent fysiskt inte med att putsa alla fönster, vi har över 20 st som ska öppnas och tvättas på 4 sidor. Killarna fixade det på en timme blankt, som alltid. Snyggt, som alltid efter dem. Inget spill, inget skräp och trevliga killar har alla de varit som putsat åt oss. Tack RUT för det.

Jag har idag gnott med diskbänken som var mer än lovligt grå. En halv tub Autosol senare är den riktigt blank igen. Ser på bilden att jag behöver putsa lite till i nåt hörn. Men resten skiner!

nyputsad diskbänk

Gårdagen gick åt till möte med chefen och en massa ärenden som legat på hög för att maken haft bilen eller jag arbetat.  Vårt lilla centrum har mycket begränsat utbud. Vi bor hyfsat centralt men utan bilen tar ärenden evigheter, vilket jag inte har tillgängligt. Maken måste ha den på sina arbetsdagar, eller bli skjutsad och hämtad. Med tolv timmars arbetspass orkar man inte med två timmars resor åt varje håll.

Pelle övervakar arbetet

Pelle har en vilodag idag. Han var ute sent igår och tidigt idag. Hittade honom nyss sovande i gästrummet på undervåningen när jag hämtade upp torr tvätt.  Han kikade upp och spann lite men la sig igen. Han får vara ifred där. Förväntar mig inte att han ska skutta runt varje dag i sin ålder. Han hade ju en arbetsam dag igår med allt övervakande av alla här.

4 responses to this post.

  1. Matte tycker det låter väldans bekvämt med fönsterputsare och jag tycker det låter skönt med en vilodag🙂

    Svara

    • Hej KjelleBus! Visst är det bekvämt, speciellt när man som jag gått sönder lite i kroppen av arbete och inte klarar allt själv. Annars skulle vi knappt se ut:-)

      Svara

  2. Thanks for visiting our blog! Mom tried the Google translate but it got her all confused so we’re guessing someone came to clean your sink and it’s now nice and clean? Heehee.

    Svara

    • Thank´s for visiting me! And sorry about the confusion. Mom says Google are better at confusing than translating.
      It was about my providers having windowcleaners at the house and me jumping in and out through the open windows. Mom did clean the kitchen sink her self and it is really shiny now.
      /Pelle
      this Boman person is my mom

      Svara

Kommentera

