Ut ur garderoben/Coming out of the closet

Idag öppnade matte en sak jag länge varit nyfiken på. Ett sekretär sa hon att det heter.

Har ju inga tummar så den där nyckelmojängen rår jag inte på.

Today mom opened a thing I´ve been curious about. A desk she says it´s called.

Don´t have thumbs so that keethingy isn´t for me.

Den där sa matte att jag inte fick smaka på, var ändå inte god.

Mom told me not to taste it, wasn´t any good, anyway.

Inget kul där inte.

Nope, nothing fun in there.

Kollar in husses jobbargarderob. Kanske nåt godis han gömt där?

Just checking dad´s working warderobe. Maybe he has hidden some treats in there?

Nä, inget där.

Tassar vidare och kikar in till er kompisar. Har utegångsförbud när det är svart ute, fattar inte varför JAG ser ju perfekt i mörkret.

Nope, nothing in there.

Pawssing along and will be checking in on You. I´m  grouded when it´s black outside. Can´t see why, I can see purrrfectly in the dark.

4 responses to this post.

  1. Warum Englisch?
    Erklären Sie, bitte.
    (Schertz)🙂

    Svara

    • Har lyckats förvirra ett par läsare som använt Google translate. Borde heta google confuse istället.
      Mina syskon tex, som inte läser svenska men däremot engelska.
      Därför.🙂

      Svara

  2. Sånt där låst skrivbord har min matte oxå , nedrans dumt att vi katter inte är utrustade med tummar😦
    Hittade du nåt gottis i din husses jobbekläder ??

    Svara

    • Har undrat länge vad som finns i den, kommer ju inte in där själv. garderober öppnar jag lätt däremot. Inte hade husse nåt gott i skåpet, bara skjortor och sånt tråk. Här är det matte som har” nyckeln” till kylskåpet och gottet. Fick rå biff idag, en bit av husses innan den stektes. Mums!

      Svara

Kommentera

