Köttig korv!

Nu är den ultimata korven här.

Jagar ju alltid charkvaror till våra köttätare i familjen med maximal kötthalt.

Korven har 104 % kött enligt tillverkaren.  Den måste nog inhandlas!

Fast när jag gick i skolan så var 100% taket. Inget kan vara mera än just 100%.

Riktigt så resonerar inte företaget, såg jag i artikeln. Så deras korv, nej tack.

Vete katten hur många procent den slutar på om man räknar med vatten, kryddor lök mm som den innehåller. Och procenten, den ska man akta sig för.

4 responses to this post.

  1. Vi har slutat med att äta korv, med ett undantag för sparrisgratinerad falukorv (skratt), som finns i min bloggs receptsamling. För att ha något ”lättätet” att ta fram när vi inte hunnit laga mat, så köper vi Mammas köttbullar och bönor i tomatsås. Ännu har vi inte upptäckt något farligt med det – men man vet aldrig när någon forskare kommer på att han kan doktorera på köttbullar🙂

    Svara

    • Här äter köttätarna bara finsk korv, där man är mera noga med redovisning av innehållet. Och där 100% är vad som får plats i korvskinnet. Själv äter jag bara sojakorv. Den där sparrisgratinerade måste jag ta och kolla på…

      Svara

  2. Hur i hela världen har dom räknat här ???
    Min matte och husse äter helst bara korven som ”Tysken” tillverkar en bit ifrån där vi bor🙂

    Svara

    • Verkar som den där killen gått i den moderna svenska skolan. Han trodde att 104 gram var samma som 104 %. Han tror att man kan få in mer än 100 % korv i skinnet utan att det spricker. Fast vi inte har tummar så kan vi räkna bättre.
      /Pelle
      Nu ska jag busa vidare. har kattryck ikväll, fullmåne….

      Svara

Kommentera

